Energetické úspory objektu Základní školy ve Slavkově u Opavy

zš

 

intenzifikace ČOV Slavkov

Moravskoslezský kraj podporuje projekt

"Hvozdnický expres"

z dotačního programu "Podpora venkova a rozvoje venkova Moravskoslezského kraje 2018"

"Rekonstrukce chodníků na 
L. Svobody ve Slavkově II. etapa"

 

expres

Konsolidovaný rozpočet

Rozpočet

Navigace

Obsah

Nabídka služeb Centra pro zdravotně postižené Moravskoslezského kraje, o.p.s., pracoviště Opava

Typ: ostatní
nabídka služeb

Osobní asistence

 

Osobní asistence je sociální služba, která pomáhá osobám se zdravotním postižením a seniorům přímo v jejich domácnostech a blízkém okolí. Osobní asistent je „prodlouženou rukou“ klienta a pomáhá všude tam, kde na to samotnému člověku síly či schopnosti nestačí. Náplň a časový rozsah služby je rozmanitý a vždy záleží na konkrétních požadavcích a potřebách zájemce. Někteří lidé využívají službu denně, kdy osobní asistent pomáhá s přemisťováním, polohováním, osobní hygienou či přichystáním a podáním stravy.  Jiní pak využívají službu pár hodin týdně k zajištění nákupu a úklidu domácnosti. Službu je také možné využívat nepravidelně například k zajištění pochůzek, návštěvě lékařů a kulturních akcí.

Více informací o činnosti naší organizace naleznete na našich webových stránkách www.czp-msk.cz, telefonicky na čísle 553 734 109 či osobně na našem pracovišti.

V současné době se uvolnila kapacita naší služby osobní asistence. Díky jejímu uvolnění tak může naše organizace přijmout nové klienty.

 

Individuální bezbariérová doprava

 

Osobám seniorského věku a osobám se zdravotním postižením, které se potřebují dopravit např. k lékaři, do školy, na nákupy či za svými koníčky je určena doplňková služba k osobní asistenci – individuální bezbariérová doprava. Přeprava je možná v rámci okresu Opava. Dopravní služba je provozována v pracovní dny (pondělí až pátek) od 7:00 do 15:00 hodin. Výjimečně je možné dopravu zajistit i v jiném čase či ve dnech pracovního klidu. 

 

Poradna pro osoby se zdravotním postižením

 

V rámci odborného sociálního poradenství nabízíme možnost spolupráce se sociálním pracovníkem formou individuální konzultace v Poradně pro osoby se zdravotním postižením v Opavě jednak osobně v kanceláři v úřední hodiny či telefonicky. Další možný způsob, jak lze řešit Vaši aktuální situaci, se kterou potřebujete pomoci, je formou emailové korespondence. Stačí napsat zprávu na emailovou adresu a sociální pracovník Vám pomůže i touto formou, protože i takto lze pomoci např. s výběrem vhodné kompenzační pomůcky a jejím zapůjčením, se sepsáním a podáním námitek a jiných opravných prostředků, problematiku opatrovnictví aj. To znamená, že nemusíte být přítomni osobně v poradně, ale i tak Vám můžeme pomoci. Nabízíme také možnost spolupráce formou prezentace či přednášky spojené s poradenstvím na předem dohodnutá témata např. sociální služby pro osoby se zdravotním postižením či seniory, dávky a příspěvky pro OZP (Příspěvek na péči, Průkaz OZP, Příspěvek na zvláštní pomůcku, Evropský parkovací průkaz,…), invalidní důchod, kompenzační pomůcky aj.

Předmětem služby Odborného sociálního poradenství je poskytování informací a je určeno těm, kdo se potřebují zorientovat v systémech sociální podpory, sociální péče a sociálních služeb, tzn. osobám zdravotně postiženým, seniorům a dále jejich rodinným příslušníkům či osobám blízkým. Služba je bezplatná.

Máte konkrétní problém nebo řešíte situaci, se kterou bychom Vám mohli pomoci? Neváhejte přijít do poradny nebo nás kontaktovat na uvedené tel. číslo či emailovou adresu.

 

Kompenzační pomůcky – způsob, jak překonávat bariéry

 

Kompenzační pomůcky pomáhají překonávat bariéry, usnadňují osobám zapojení se do běžného života a umožňují věnovat se svým zálibám. Rovněž mohou být cenným pomocníkem v průběhu rekonvalescence po úrazu. V naší půjčovně kompenzačních pomůcek nabízíme kompenzační pomůcky pro osoby s tělesným či kombinovaným postižením nebo seniory. Pomůcky slouží pro dočasnou výpůjčku ve chvíli, kdy ještě osoba nemá k dispozici vlastní pomůcku, kdy např. čeká na vystavění poukazu lékařem či je jeho pomůcka poškozena nebo zničena. Kompenzační pomůcky z naší nabídky jsou také určeny pro ty osoby, které potřebují určitou pomůcku pouze krátkodobě v návaznosti na jejich aktuální životní situaci, např. po úrazu aj. V praxi zapůjčení probíhá tak, že si telefonicky nebo osobní návštěvou v úřední hodiny u sociálního pracovníka ověříte, zda je požadovaná pomůcka na skladě příslušného pracoviště. Pokud ano, domluvíte se na termínu a způsobu převzetí. Udělejte si chvíli čas, protože odpovědný pracovník s vámi vytvoří smlouvu, na základě které vám pomůcku zapůjčí. Potřebujete pouze občanský průkaz a dostatečný obnos na zálohu – cenu vám sdělí pracovník, ceník je také uveden na webových stránkách organizace. Pokud není ve vašich možnostech doprava pomůcky, odpovědný pracovník po domluvě zajistí její přepravu až do místa vašeho bydliště. V případě, že se jedná o složitější pomůcku, pracovník ji na místě složí a vysvětlí, jak s pomůckou zacházet. V případě, že už pomůcku nepotřebujete, domluví si s vámi odpovědný pracovník termín, kdy provede demontáž a odvoz pomůcky. Při vrácení pomůcky proběhne i závěrečné vyúčtování doby pronájmu.

 

Kontaktní údaje

DETAŠOVANÉ PRACOVIŠTĚ OPAVA

Liptovská 21, 747 06 Opava 6

Telefon: 553 734 109

E-mail: czp.opava@czp-msk.cz

www.czp-msk.cz

 

 


Přílohy

Vytvořeno: 11. 6. 2020
Poslední aktualizace: 11. 6. 2020 11:17
Autor: Jana Jašková